Kick-Off Meeting

Vom 13. bis 15. Juni 2023 findet in Greifswald das offizielle Kick-Off Meeting des SEL4@LL Projektes statt. Zu diesem Anlass heißen wir die Projektpartner:innen der Universität Perugia, der Politechnischen Universität Valencia sowie der Universität Valencia herzlich willkommen zu Besuch in Greifswald. Während dieser Tage finden öffentliche Vorträge von Projektpartner:innen und Gästen statt.

Alle Studierenden, Hochschulmitarbeiter:innen und Interessierten sind herzlich zu den Vorträgen eingeladen.

Flyer - Lecture Series

Öffentliche Vorträge - Programm

Die Vorträge finden in Raum E.47, Ernst-Lohmeyer-Platz 3 (ELP 3) statt.

Dienstag, 13. Juni

10:15 - 11:45 - “Intervention research in natural settings in schools — lessons learned from positive behavior interventions in Finland” - Prof. Hannu Savolainen, University of Eastern Finland, Finland (hybrid)

14:15 - 15:45 - “Lessons learned: Planning and implementing a SEL intervention with schools” - Sepideh Hassani, University of Vienna, Austria (online)

Mittwoch, 14. Juni

09:30 - 11:00 - “Well-being in School among Young Adolescents” - Dr. Julia Morinaj, University of Bern, Switzerland (online)

14:15 - 15:45 - “Psychosocial Well-Being at Democratic Free Schools” - Prof. Kristan Morrison, Radford University, U.S.A. (hybrid)

Donnerstag, 15. Juni

10:15 - 11:45 - “How can serious games promote the development of socio-emotional competencies and well-being in adolescents and young adults? Evidence from intervention studies in Spain.” - Ass. Prof. Konstanze Schoeps, University of Valencia, Spain (hybrid)

12:15 - 13:45 - “Socio-emotional development and well-being among children and young people: Interplay and related factors” - Prof. Eija Pakarinen, University of Jyväskylä, Finland (online)

Bei Rückfragen zu den Vorträgen schreiben Sie uns gern unter sel4alluni-greifswaldde.